KAZANDİBİ TATLISI


KAZANDİBİ TATLISI
Pratik kazandibi nasıl yapılır
image
               Siz farkındamısınız değilmisiniz bilmiyorum ama  epeydir bloğa tarif giremedim  nedenine gelince ben hala çocukların yanındayım tabii burda da boş durmuyorum bloğuma girmeyi bekleyen epey tarif birikti ama biraz gezmek biraz tozmak derken zaman bulamıyorum:)
               Geçen akşam çocuklarımın Türk çalışma arkadaşlarını yemeğe çağırdık içlerinde bekarlarda vardı onlara anne yemekleri hazırladım.
              Neler mi hazırladım tavuk çorbası,hünkar beğendi,yaprak sarması,el açması börek salatalar,mezeler tatlı olarak da kazandibi ,offf dediğinizi duyar gibiyim evet onlarda öyle dedi özellikle bekar olanlar midemiz bayram etti evde olsaydık cornflakese talim edecektik dediler bir dualar aldım bir dualar çok duygulandım çok mutlu oldum gençleri sevindirmek den daha güzel bir mutluluk olur mu :)
             Neyse o geceden nefis bir tatlı kazandibi tarifini vereyim sizi de sevindireyim dermişim :))))))))
image
MALZEMELER 
8 su bardağı süt
4 yemek kaşığı (tepeleme) pirinç unu
4 yemek kaşığı mısır nişastası
2 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı tereyağ
8 yemek kaşığı pudra şekeri
HAZIRLANIŞI
  1. Sütü bir tencereye alın içine pirinç unu, nişasta, şeker  ekleyip pürüzsüz bir kıvam alana kadar çırpın,
  2. Karışımı ocağa alıp orta ateşte koyulaşana kadar karıştırarak pişirin,
  3. Tepsinizin altını tereyağ ile yağlayın,
  4. Üzerine pudra şekerini serpin,
  5. Muhallebiyi tepsiye dökün,
  6. Harlı ateşte altı tamamen kızarana kadar tepsiyi sürekli döndürerek kontrollü olarak pişirin,
  7. Ateşten aldığınız tepsiyi soğuk su doldurduğunuz daha büyük bir tepsinin içine oturtun,
  8. Tamamen soğuduktan sonra dolaba kaldırıp 2 saat daha dinlendirin,
  9. Karelere bölüp servis yapın 
AFİYET OLSUN
  NOT : Ben tepsi olarak borcamın büyük boy tepsisini kullandım altının eşit şekilde yandığını görmek için ,borcamı ateşe oturturken tamamiyle kuru olması lazım sonra çatlayabilir siz riski göze almak istemezseniz siz ateşe dayanıklı tepside yapabilirsiniz.           
             
             image

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Güncel Portal | WeBlogizm
Copyright © 2013. ANNELERDEN TARİF - Tüm Hakları Saklıdır.
Tema Yapımcısı Blogger Tema