KREM KARAMELLİ KEK

KREM KARAMELLİ KEK
              Geldim,geldim iki gündür tarif giremiyorum biliyorum neden girmiyorum diye merak ediyorsunuz vallahi kurs trafiği,gezme,misafir derken uzadı bugün kahvaltıda dünürlerim vardı muhteşem bir kek yaptım 2-3 yıldır yaptığım bir kek aslında pasta demek lazım müthiş bir lezzet teferruatlı gibi gelebilir sakın gözünüzü korkutmasın mutlaka deneyin ..
           MALZEMELER
Karamel için yarım su bardağından biraz fazla şeker
           KREM KISMI İÇİN
Yarım kilo süt
4 yumurta
3 yemek kaşığı şeker
vanilya
limon kabuğu rendesi
          KEK
3 Yumurta
1,5 su bardağı un
1 su bardağı şeker
3 yemek kaşığı kakao
yarım su bardağı süt
yarım su bardağı sıvı yağ
1 kabartma tozu
vanilya
        YAPILIŞI
       Karamel için yarım su bardağından biraz fazla şekeri tavada eriterek karamelize edin ortası delik veya düz kek kalıbının tabanına yayın.(kesinlikle kelepçeli kalıp kullanmayınız)
      Krem kısmı için süte tüm malzemeleri ekleyin ve mikserle çırpın,bu karışımı karemelin üzerine dökün.
      Keki hazırlamak için yumurta ve şekeri çırpın,vanilya ve limon kabuğu rendesini,sütü ve yağı ekleyip çırpmaya devam edin un,kakao ve kabartma tozunu ilav edip karıştırın kekide kalıba boşaltın.(birbiriyle karışıyorlar fakat pişerken ayrılıyorlar)
      Fırın tepsisinin içine iki parmak kadar su koyun kalıbı içine oturtun önceden ısıtılmış 175 derece fırında kek pişene kadar pişirin.(kekin pişip pişmediğini kürdan batırarak anlayabilirsiniz)
      Pişen keki dışarıda soğuttuktan sonra bir gece buzdolabında bekletin.Ertesi gün kenarlı bir servis tabağına ters çevirin.(kalıptan rahat çıkması için bıçakla kenarları ayırın kalıbı 10 saniye kadar sıcak suya oturtun ) AFİYET OLSUN.. 
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Güncel Portal | WeBlogizm
Copyright © 2013. ANNELERDEN TARİF - Tüm Hakları Saklıdır.
Tema Yapımcısı Blogger Tema